دکتر سیامک نوراللهی متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی

کلینیک طب پیشگیری مدرن

مزوتراپی مو جهت ریزش مو دکتر سیامک نوراللهی

يكشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ۰۷:۴۴ ب.ظ

جهت درمان ریزش مو، مواد تزریقی مزوتراپی مو عبارتند از:

داروهای اتساع دهنده‌ی عروق: این دست داروها بسیار ایمن بوده و باعث افزایش خونرسانی به ناحیه‌ی درمان می‌شوند. داروهایی مانند بوفلومدیل، پنتوک‌سیفیلین و میانوکسیدیل در این گروه جای می‌گیرند.

ویتامین‌ها: محلول‌های مزوتراپی مو معمولاً شامل انواع ویتامین‌ها هستند. ویتامین‌های پراستفاده عبارت‌اند از:

ویتامین B5: نقش موثری در فرآیند تولید انرژی سلولی دارد و باعث افزایش تقسیم سلولی و بهبود بافت پوستی می‌شود.

ویتامین H (بیوتین): اثری مشابه ویتامین B5 دارد. کمبود این ویتامین می‌تواند باعث ریزش مو و پوسته پوسته شدن پوست شود. بیوتین باعث تنظیم ترشح غدد سباسه (چربی) هم می‌شود.

ویتامین C: این ویتامین آنتی‌اکسیدانی بسیار مفید است و باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود.

ویتامین A: باعث بهبود دارو رسانی به بافت‌های پوستی و همچنین کلاژن سازی می‌شود.

مواد معدنی: این ریزمغذی‌ها نقش بسیار مهمی در سلامت و رشد موهای ما دارند. برخی از مواد معدنی موجود در محلول‌های مزوتراپی شامل مس، روی (زینک)، سلنیوم، فسفر، منیزیم و … است.

داروهای مغذی: سیلیکون یکی از این مواد است که به طور طبیعی و به فراوانی در تارهای موی ما وجود دارد. در سنین بالا، موها دچار کمبود سیلیکون شده و گفته می‌شود که این اتفاق یکی از دلایل ریزش مو است.

داروهای بی‌حسی موضعی: مانند لیدوکائین یا پروکائین. گفته می‌شود که پروکائین با این که یک داروی بی‌حسی و ضد التهابی است، تاثیر زیادی بر جلوگیری از ریزش مو دارد. به همین خاطر در بیشتر محلول‌های مزوتراپی استفاده می‌شود.

داروهای هورمونی: گفتیم که یکی از عوامل موثر بر ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه، هورمون‌های آندروژنی هستند. برای همین گاهی در محلول مزوتراپی مو از مهارکننده‌های این هورمون‌ها مانند فیناستراید یا سیپروترون استات استفاده می‌شود.

کلسی‌تونین: این ماده یکی از هورمون‌های طبیعی بدن ماست و باعث بهبود خونرسانی به بافت‌ها می‌شود. همچنین در تغذیه فولیکول‌ها و بافت پوستی نقش دارد.

آمنیواسیدها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی