دکتر سیامک نوراللهی متخصص طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی

کلینیک طب پیشگیری مدرن

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی درباره اقدامات لازم در بیوتروریسم عبارتند از:

۱. مسئولین بهداشت جهانی، در ارتباط نزدیک با دیگر مسئولان دولتی باید طرح‌های احتمالی برای مقابله با آزادسازی تعمدی عوامل بیولوژیک یا شیمیایی مورد نظر برای آسیب جمعیت‌های شهری را ترسیم کنند. این طرح‌ها باید با طرح‌های موجود برای شیوع بیماری، ناهنجاری‌های طبیعی، رخدادهای صنعتی یا حمل و نقل در مقیاس وسیع و حوادث تروریستی سازگار یا یکپارچه باشد.

۲. آمادگی برای آزادسازی تعمدی عوامل بیولوژیکی یا شیمیایی باید براساس اصول و قوانین استاندارد تجزیه و تحلیل خطر باشد، با ارزیابی خطر یا تهدید به منظور تعیین اولویت نسبی شروع می‌شود که باید با توجه به این قبیل آزادسازی‌ها در مقایسه با دیگر خطرات برای بهداشت عمومی در کشور مورد نظر باشد. توجه به آزادسازی تعمدی باید در فراساختارهای بهداشت عمومی گنجانده شده باشد، به جای اینکه فراساختارهای مجزایی ایجاد شوند.

۳. آمادگی برای استفاده تعمدی از عوامل بیولوژیک یا شیمیایی می‌تواند بطور قابل توجهی در بیشتر کشورها بخاطر شدت فراساختارهای بهداشت عمومی افزایش یابد، و نظارت و پاسخ اختصاصی بهداشت عمومی و اقدامات باید برای این هدف انجام شود.

۴. مدیریت پیامدهای استفاده تعمدی از عوامل بیولوژیک یا شیمیایی ممکن است منابع بیشتری را نسبت به منابع در دسترس تقاضا کند، و بنابراین همکاری بین‌الملل ممکن است ضروری باشد.

بسیاری از کشورها، توانایی پاسخ سریع در مقابله با این قبیل احتمالات بویژه در حمله بیوتروریست 2001 با استفاده از سیاه‌زخم در ایالت متحده را ایجاد کرده‌اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۶
سیامک نوراللهی

بیوتروریسم چیست؟

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی